loading...
ازپنجره چشمان من
مرضیه مهجوری بازدید : 684 شنبه 03 مهر 1389 نظرات (3)

معرفی زیباترین شهرهای دنیا از لحاظ معماری

نیویورک:
جمعیت: 21میلیون نفر

نیویورک یکی از متراکم‌ترین و گوناگون‌ترین افق‌ها و با عظیم‌ترین ساختمان‌ها را دارد. همچنین افق این شهر قابل شناخت‌ترین افق‌ها در جهان است. نیویورک 44 ساختمان جالب بالای 200 متر دارد: بیشترین در دنیا! محل برج‌های اینک نابود شده تجارت جهانی، ساختمان مرکزی ایالت‌ها، مجسمه آزادی و سازمان ملل متحد. نیویورک مرکز مالی جهان غرب است.


توکیو – ژاپن
جمعیت: 32میلیون نفر

افق توکیو مشخصات یکتایی دارد که آن را از دیگر شهرهای بزرگ دنیا مجزا می‌کند. از جمله 15 بنای بالای 200 متر ارتفاع شامل برج توکیو که هر شب رنگش عوض می‌شود. اما به دلیل تراکم و اندازه عظیم شهر هر گوشه‌ای كه به نظر می‌رسد، افق خاص خودش را دارد. با محدودیت‌های ارتفاع و چراغ‌های قرمز موردنیاز که در بالا و وسط همه ساختمان‌های بلند مرتبه برق میزند، شهر را تماشایی می‌کند. توکیو با روشنایی نئون و معماری معاصر یگانه پر شده است. یک واقعیت جالب اینكه: توکیو بزرگ‌ترین ناوگان هلی کوپتر دنیا را برای حل مشكل در شرایط غیرعادی ترافیک در خود دارد.

زیباترین شهر های جهان


سنگاپور
جمعیت: 8/3میلیون نفر

یکی از خوش نقشه‌ترین و تمیزترین پایتخت‌های دنیا در جهان، که گویا از اول با یک مدل معماری شهری به دنیا آمده است، پایتخت سنگاپور است. ساختمان‌ها به دلیل محدودیت‌های کنترل ترافیک هوایی نباید بیشتر از 280 متر ساخته شوند و این باعث به وجود آمدن ساختمان‌های بلند (البته نه خیلی بلند) و سازگار از نظر ارتفاع و مدل شده است که افق آنرا بی همتا کرده است: سه ساختمان با ارتفاع دقیق 280 متر و 5 ساختمان دیگر با ارتفاع بالای 200 متر. ساختمان‌ها عموما به رنگ روشن هستند و پهنای وسیعی از فضاهای سبز در اطراف مرکز شهر وجود دارد.


تورنتو – کانادا
جمعیت:1/5میلیون نفر

تورنتو محل برخورد و ملاقات اقوام و ملیت‌های گوناگونی است. تورنتو مرکز تجاری کانادا است. بزرگترین شهر کشور با افقی قابل رقابت. تورنتو 7 ساختمان با ارتفاع بیش از 200 متر شامل ارتفاع شگفت‌آور 553 متری برج CN دارد، که معمولا به عنوان بلندترین بنای ساده در جهان مورد اشاره است، در صورتی که اساسا این درست نیست، (زیرا دکل‌های بلندتر از آن وجود دارد). برج CN وسیع‌ترین سطح مشاهده را در کل دنیا دارا می‌باشد، که افق شهر را، بی درنگ قابل شناسایی کرده است.


کوالالامپور – مالزی
جمعیت: 5/1میلیون نفر

شاید این شهر برانگیزنده و موثرترین شهر در تمام دنیا است که کمتر از دو ملیون نفررا در خود دارد. در اینجا ساختمان‌های مدرن سر به آسمان کشیده‌اند، حال آنکه افق شهر، شلوغ و متراکم نیست و این به ساختمان‌ها اجازه می‌دهد که بلندپروازی کرده و نمایان تر شوند. کوالالامپور سه تا از 25 ساختمان بلند دنیا را در خود جای داده است، مثل برج‌های دوقلو، برج‌های پرتونوس و همچنین برج 420 متری منارای کوالالامپور.


شنزن – چین
جمعیت: 2/4میلیون نفر

دهکده ماهیگیری کوچکی که در سال 1970 در حاشیه هنگ‌کنگ واقع بود، امروز یک کلان شهر با بیش از 4میلیون نفر جمعیت و 13 ساختمان با بیش از 200 متر ارتفاع شامل مربع شان هینگ (هشتمین ساختمان بلند دنیا) است. شنزن بعد از غروب آفتاب دنیای شگفتی از نورهای شگفت آور است. شما واقعا نمی‌توانید تشخیص بدهید که در یک بازی ویدیویی هستید یا یک شهر واقعی!


سئول – کره‌جنوبی
جمعیت: 8/20میلیون نفر

آسمان خراش‌های این شهر به چند دسته تقسیم می‌شوند: بخش تجارتی اصلی و بخش مسکونی بیشترین رشد اخیر در این ساختمان‌ها متعلق به ساختمان‌های مسکونی بالای 60 طبقه بوده است. در سئول 10 ساختمان بالای 200 متر موجود است و سایر ساختمان‌ها با ارتفاع یکسان شبیه به یک دیوار به نظر می‌رسند که آنرا از بقیه متمایز می‌کند. سئول جایی است که شرق کهن با غرب مدرن به هم پیوسته اند.


سائو پائولو – برزیل
جمعیت: 3/18میلیون نفر

در اینجا آپارتمان‌ها و ساختمان‌های زیادی به صورت فشرده و نزدیک به هم مانند سوزن‌هایی در زمین فرو رفته اند. سائو پائولو جمعیتی بالغ بر 18میلیون نفر دارد. با اینکه ساختمان‌ها خیلی خیلی بلند نیستند (تنها یک ساختمان با ارتفاع بالای 200 متر) اما این چشم‌انداز مانند یک پشته از ساختمان‌ها است. سائو پائولو ناوگانی با بیش از 500 هلی‌کوپتر دارد که دومین ناوگان هلی کوپتر دنیاست.


سیدنی – استرالیا
جمعیت: 2/4میلیون نفر

سیدنی، ویترین شهرهای استرالیا، شناختنی و آشناترین افق‌های دنیا را به خاطر بندرگاه مشهور خود دارد که اغلب از آن به عنوان زیباترین بندر طبیعی جهان یاد می‌شود. بندر سیدنی خلیج‌ها و لنگرگاه‌های بسیاری دارد. این شهر با پل تاریخی بندر و خانه اپرا و خط ساحلی مانند گل خود به یاد آورده می‌شود. سیدنی 8 ساختمان بالای 200 متر دارد.


فرانکفورت – آلمان
جمعیت: 1/4میلیون نفر


قطعا یکی از جالب‌ترین شهرهای اروپا در زمینه چشم انداز افق آن فرانکفورت است که 5 ساختمان این شهر بالای 200 متر دارد. این آسمان خراش‌های مدرن معمولا در شهرهای اروپایی یافت نمی‌شوند.
در این شهر کنتراست بسیار جالبی وجود دارد: شهر تشکیل شده از معماری سنتی اروپایی با ساختمان‌های کوتاه ( که بعضی از آنها بیش از 1000 سال قدمت دارند) و برج‌های مدرنی که از بین آنها سر برآورده‌اند.


دبی- امارات متحده عربی
جمعیت: 6/1میلیون نفر


آیا این یک سراب در خاورمیانه است؟ به نظر می‌رسد در میان بیابان‌های خاورمیانه، در ورای ناکجا آباد شهری دیده می‌شود! اینجا دبی است، که مدرن‌ترین معماری را در دنیا عرضه می‌کند. مکان بلندمرتبه‌ترین هتل‌ها و ساختمان‌های مسکونی در جهان و در حال حاضر طرح ساخت بلندترین ساختمان جهان را در آینده دارد. وقتی که شهر متراکم نباشد، هر ساختمان، جذابیت و شگفتی خاص خود را خواهد داشت. تمام ساختمان‌های بالاتر از 200 متر این شهر بعد از 1999 ساخته شده‌اند و این نشان می‌دهد که این شهر تا چه اندازه تازه تاسیس است.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط ali در تاریخ 1395/05/10 و 18:38 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز
لطفا ما را بانام کلید واژه آزمون نظام مهندسی لینک کنید همچنین شما می توانید با عضویت در قسمت همکاری در فروش سایت کلید واژه ودریافت لینک بازاریابی و قرار دادن لینک ها در گروه،کانال،سایت یا وبلاگ خود به ازای هر فروش 20% پورسانت دریافت نمایید
برای اطلاع بیشتر از لینک زیر یا شماره09151361344
www.kelidvajeh.ir
لینک همکاری در قسمت فروش
http://kelidvajeh.ir/%D9%86%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4/




این نظر توسط mina در تاریخ 1395/05/02 و 9:41 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز
لطفا ما را بانام کلید واژه آزمون نظام مهندسی لینک کنید همچنین شما می توانید با عضویت در قسمت همکاری در فروش سایت کلید واژه ودریافت لینک بازاریابی و قرار دادن لینک ها در گروه،کانال،سایت یا وبلاگ خود به ازای هر فروش 20% پورسانت دریافت نمایید
برای اطلاع بیشتر از لینک زیر یا شماره09151361344
www.kelidvajeh.ir
لینک همکاری در قسمت فروش
http://kelidvajeh.ir/%D9%86%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4/




این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید

این نظر توسط مهاجرت ويزا تور مسافرت صرافي در تاریخ 1391/08/09 و 22:11 دقیقه ارسال شده است

پيشنهاد ويژه مدير وبلاگ به بازديد كنندگان:



سايت مجله خبري ايراني مهاجريست بهترين سايت اطلاع رساني از آخرين اخبار و مقالات و بانك اطلاعات در ضمينه هاي:

1. راهنماي مهاجرت, شرايط مهاجرت و دريافت ويزا

2. معرفي تورهاي مسافرتي معتبر

3. معرفي صرافي هاي معتبر

4. معرفي مراكز اقامتي, هتلها, مراكز خريد و جاذبه هاي توريستي تمام كشورها

5. راهنماي اخذ بورس تحصيلي رايگان از كشورها

6. معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي

و هزاران مطلب و اخبار به روز در ارتباط با صنعت گردشگري و توريسم, آموزش, تجارت و ... در اختيار بازديدكنندگان قرار ميدهد.



حتما از اين سايت جذاب بازديد نماييد.

WWW.MOHAJERIST.COM


کد امنیتی رفرش
درباره ما
خوشامدید من دوست شما و دانشجوی سال اول کارشناسی معماری هستم. امیدوارم مطالب من مورد استفاده شما دوست عزیز واقع بشه. با آرزوی موفقیت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 89
  • بازدید کلی : 5,611